Wielkie Greckie Marzenie – Santorini i Ios

Kategoria: Waszym okiem

„Tutejsze widoki i zachody słońca czynią poetów bezrobotnymi” – to zdanie idealnie opisuje piękno Santorini.

W ubiegłym roku spełniliśmy z mężem swoje wielkie greckie marzenie, wybraliśmy się w podróż do jednego z najpiękniejszych miejsc na świecie – Santorini. To była miłość od pierwszego wejrzenia.

Santorini - dziewczyna patrząca na widok
Santorini - kapliczka z krzyżem

Oia nas oczarowała. Surowy, romantyczny krajobraz. Na klifach wybudowano malownicze białe i pastelowe domy, ustawione ciasno na ich zboczach. Kontrast między bielą a błękitem nieba i Morza Egejskiego jest niesamowity. Oia to wąskie, urocze uliczki i kręte zaułki, w których chowają się galerie i sklepy z upominkami i rękodziełem, kontrastujące z białymi ścianami niebieskie kopuły. I ten jeden z najbardziej malowniczych zachodów słońca na świecie na tle zabudowań miasteczka i wiatraków.

Santorini - rękodzieło
Santorini - zachód słońca
Santorini
Santorini, Oia

Odwiedziliśmy również stolicę wyspy – Firę, która tętni życiem. Na uliczkach mieszczą się liczne kawiarnie, restauracje, budki z mrożonymi jogurtami greckimi, sklepiki, galerie oraz muzea. Znajdują się tam dwa popularne budynki – Ortodoksyjny Sobór Metropolitalny i Katolicka Katedra Santorynu. Miasto ma równie piękne widoki na kalderę.

Katolicka Katedra Santorynu - Santorini
Santorini

Kamari to miejscowość, w której mieścił się nasz hotel. Ten nadmorski kurort może pochwalić się piękną promenadą i mnóstwem restauracji, barów, dyskotek i sklepów.

Udaliśmy się do Akrotiri zobaczyć oryginalną i majestatyczną Czerwoną Plażę. Nazwa wzięła się od otaczających ją skał, które stworzyła wulkaniczna lawa.

Czerwona Plaża - Santorini

Podczas tygodniowego pobytu zdołaliśmy zwiedzić całe Santorini oraz wybrać się na nieznaną nam dotąd wyspę Ios. Jest to przede wszystkim raj dla miłośników opalania i relaksu nad brzegiem morza. Czas spędzony na malowniczej plaży Mylopotas był wyjątkowy. Zwiedziliśmy również główne, niezwykle malownicze miasteczko wyspy – Chora, pełne biało-niebieskich domków i maleńkich uliczek. W przyszłości na pewno tam wrócimy.

Ios
Plaża na Ios
Zachód słońca na morzu
Wpis powstał w ramach konkursu „Grecja Waszym Okiem”. Opowiedz nam o swoich Wielkich Greckich Wakacjach i również zawalcz o voucher na wakacje w Grecji!
Zapraszamy również do obejrzenia pełnego słońca filmu z Wielkich Greckich Wakacji na Santorini i Ios.