Na Rodos z dziećmi

Kategoria: Waszym okiem
Kierunek: Rodos

Korzystając z okazji, że moje dzieci miały w maju kilka dni wolnych i nie chodziły do szkoły, postanowiłem pokazać im kierunek bardziej egzotyczny niż Polska, którą już całkiem nieźle poznały. Biorąc pod uwagę, że miał to być ich pierwszy wyjazd tak daleko i pierwszy lot samolotem, zadbałem o to, aby naszym partnerem było pewne i doświadczone biuro podróży. Wybór Grecos oraz wyspy Rodos okazał się strzałem w dziesiątkę.

miasto rodos w relacji, waszym okiem, rodos i morze
CZYTAJ WIĘCEJ: Wielka, grecka wycieczka

Wakacje dla każdego

Jak wiadomo — im więcej osób podróżujących, tym więcej różnorodnych oczekiwań. Dzieci najchętniej spędziłyby czas w parku wodnym lub na basenie, moja żona na plaży lub spacerując brzegiem morza, ja zaś odkrywając nowe zakątki i podziwiając zabytki. Musiałem zatem tak zaplanować pobyt, aby każdy był zadowolony. Kluczem do sukcesu był wybór hotelu Sun Palace, położonego w kurorcie Faliraki. Hotel dysponował ogromnym parkiem wodnym z licznymi, zapierającymi dech w piersiach zjeżdżalniami. Moje dzieci były zachwycone. Często musieliśmy negocjować, ile czasu spędzimy w hotelu, a ile przeznaczymy na poznanie bliższej i dalszej okolicy. Jednak wspaniały krajobraz Rodos oczarował wszystkich, zatem udało się nam zobaczyć wiele ciekawych miejsc.

basen w hotelu sun palace na rodos

Plaża w Faliraki jest bardzo długa, co zachęca do spacerów. Błękitny kolor morza, przejrzysta i ciepła woda sprzyjają figlom wodnym i nurkowaniu. Jednak całkiem blisko od Faliraki znajduje się prawdziwa perełka — Zatoka Anthony’ego Quinna, uznana za jedno z najpiękniejszych miejsc na Rodos. Wspólnie z rodziną postanowiliśmy dotrzeć do tego miejsca pieszo ścieżką przez nadmorskie wzgórza. Droga miejscami przypominała szlaki górskie, trochę już nam znane z polskich Tatr.

widok na zatokę Anthonego Quinna, Rodos, zatoka, morze

Jednak widoki, które ukazywały się naszym oczom, były bajeczne. Mieliśmy świadomość, że niewielu turystów wybiera taką trasę, przez co traci możliwość podziwiania zatoki z innej perspektywy. Motywacja u wszystkich była wysoka, bo nagrodą było nurkowanie w lazurowej wodzie zatoki.

piękny widok z góry na zatokę Anthonego quinna, wspomnienia, waszym okiem, rodos
CZYTAJ WIĘCEJ: TOP 10 plaż na Rodos

Zwiedzanie i zachwyt

Faliraki jest świetną bazą wypadową do poznawania wschodniego wybrzeża wyspy. Komunikacją publiczną można dotrzeć do stolicy w ok. pół godziny, zaś do Lindos w niecałą godzinę. Na zwiedzanie Starego Miasta w Rodos przeznaczyliśmy sobie kilka godzin między hotelowym lunchem a wieczorną kolacją. Bez pośpiechu przemierzaliśmy wąski uliczki starówki, zaglądając w różne zaułki, podziwiając zabytki i klimat miasta. Mnie zachwyciła rozległa panorama z tzw. wieży zegarowej, pozwalająca, jak na dłoni zobaczyć różnorodną architekturę — od antycznej po średniowieczną i nowożytną, od bizantyjskiej po osmańską i tradycyjną, grecką.

widok na miasto Rodos, waszym okiem, wspomnienia

Mijając ogromne meczety i targi miałem czasami wrażenie, jakbyśmy byli w kraju muzułmańskim. Jednak liczne kościółki przypominały o chrześcijańskich korzeniach i tradycjach. W mieście Rodos każdy kamień ma swoją historię. Ogromny zamek Wielkiego Mistrza przywodzi na myśl rycerski zakon Joannitów, port Mandraki, gdzie niegdyś (prawdopodobnie) stał Kolos Rodyjski, świadczy o dawnej potędze morskiej, dawna synagoga przypomina o licznej diasporze żydowskiej, zaś rozległe mury otaczające starówkę świadczą o burzliwych dziejach, wojnach i oblężeniach.

miasto rodos we wspomnieniach, waszym okiem, mury rodos
CZYTAJ WIĘCEJ: Rodos wieczorową porą

Gdy spacerowaliśmy po starówce, moje córki miały świetną zabawę. Liczyły koty, których są fankami, a których na wyspie nie brakuje. Dzięki temu wszyscy zadowoleni wróciliśmy do hotelu.

miasto rodos we wspomnieniach, rodos i koty, waszym okiem

Lindos — jedna z największych atrakcji wyspy jest z pewnością warte zobaczenia. Spacerując wąskimi uliczkami tego białego miasteczka, dotarliśmy do wzgórza z akropolem. Antyczne zabytki przeniosły nasze myśli do czasów Starożytnej Grecji — kraju wielkich filozofów i uczonych. Siedząc wśród kolumn świątyni Ateny, wyobrażaliśmy sobie ludzi, którzy tutaj żyli przed tysiącami lat. Także widoki ze wzgórza są imponujące.

lindos i widok na zatokę św pawła, przepiękne widoki, wspomnienia, waszym okiem rodos

Z jednej strony niewielka, ale bardzo malownicza Zatoka Św. Pawła, z drugiej rozległa Zatoka Lindos z przepiękną plażą. Korzystając z przyjemnej pogody, wynajęliśmy rower wodny, aby popływać po spokojnych wodach zatoki i z innej perspektywy spojrzeć na wzgórze z akropolem.

miasteczko lindos, rodos, wspomnienia waszym okiem, piękny widok na miasteczko

Nasz pobyt na Rodos był bardzo udany. Wszyscy byliśmy zachwyceni. Różnorodność aktywności wpłynęła korzystnie na nasze samopoczucie, pozwalając się zrelaksować, a także rozszerzyć horyzonty w myśl zasady, że podróże kształcą. Myślę, że zaszczepiłem w dzieciach chęć do poznawania ciekawych zakątków świata — nie możemy się już doczekać kolejnego wyjazdu.

piękne miasteczko lindos, rodos we wspomnieniach waszym okiem

Wpis powstał w ramach KONKURSU „GRECJA WASZYM OKIEM”,  edycja 2024 i zdobył wyróżnienie.

Zobacz inne wpisy naszych czytelników-podróżników, które zdobyły wyróżnienie lub główną nagrodę 🙂