Kefalonia – wakacje inne niż wszystkie

Kategoria: Waszym okiem
Kierunek: Kefalonia

Długo zastanawiałam się jak zatytułować nasze pierwsze wakacje w formacie 2+2, które spędziliśmy na Kefalonii. Były to wakacje w czasach pandemii, ale również w czasie olbrzymiego tajfunu, który dotarł do Wysp Jońskich. Biuro stanęło na wysokości zadania i wspaniale zaopiekowało się turystami i mimo ogromnych zniszczeń byliśmy w stanie podziwiać piękno tej wyspy owianej legendami… Przekonajcie się sami.

Dziecko na plaży w wózku
Dziewczynka w kapeluszu na plaży

Kefalonia z lotu ptaka już wyglądała jak miejsce, z którego nie chce się wracać. Ciekawa, nieregularna linia brzegowa, klify z białym piaskiem, turkusowe zatoczki. To miejsce to jedno z tych, które na żywo wygląda jeszcze lepiej niż w folderach. Naszą rodzinę po wylądowaniu samolotu powitało słońce, lecz po paru godzinach nadciągnęły ciemne chmury i de facto dwa dni przesiedzieliśmy w naszym pokoju hotelowym (nikt nie ucierpiał, a my mieliśmy więcej czasu na gry z dziećmi). Tak, początek nie był czymś, o czym marzy turysta, ale teraz opowiadamy o tym z wypiekami na twarzy. Hotel wspaniale się nami zajął, w sztormie donoszono nam posiłki do pokoi. Prąd wrócił po 4 dniach. W nocy siedzieliśmy przy świeczkach.

Klify u wybrzeży Kefaloni widziane z samolotu

Mimo wszystko zza chmur w końcu wyszło słońce i mogliśmy eksplorować wyspę zgodnie z naszym wcześniej przygotowanym planem. Rezydentka była wyśmienicie przygotowana i wyposażyła nas w niezbędną wiedzę i informacje, które atrakcje nie ucierpiały w czasie tajfunu. Ku uciesze dzieci i swojej, wypożyczyliśmy jeepa Suzuki Jimny i rozpoczęliśmy naszą przygodę. Oj tak, była to przygoda, bo nie każda droga była przejezdna, gdzieniegdzie asfalt był zmyty, ale ogólnie dotarliśmy wszędzie tam, gdzie zamierzaliśmy. Współczuliśmy mieszkańcom, którzy zabrali się w mig za naprawianie zniszczeń.

Droga zniszczona w wyniku tajfunu
Droga zniszczona w wyniku ulewy
Dziewczyna podczas zwiedzania

Nasz hotel położony był na półwyspie Paliki – jak mówią legendy była to być może część mitycznej Itaki (tak głosi jedna z archeologicznych nowinek). By dostać się na dalsze części wyspy można było wybrać przeprawę promową do Lixouri albo malowniczą drogę lądową okrążającą półwysep.

W ciągu paru dni z małymi podróżniczkami zwiedziliśmy wysuniętą najdalej na północ rybacką wioskę Fiscardo. Piękne i malownicze miejsce z urokliwymi zatoczkami. Ma tu swoją letnią willę Tom Hanks. I to nie jedyny aspekt filmowy Kefalonii, bo kręcono tu zdjęcia do filmu „Kapitan Corelli”.

Plaża w Fiskardo, widok na miasteczko i port
Spacer wąskimi uliczkami Fiskardo
Tata z dwiema córkami spaceruje po Fiskardo

Jak już wspomniałam, Kefalonia słynie z przepięknych plaż. Najsłynniejsza to plaża Myrthos, lecz akurat została zamknięta z powodu zniszczeń po tajfunie. Natomiast urodą dorównuje jej plaża Petani, położona między wzgórzami. Córki były zachwycone krystalicznie czystą wodą i białym piaskiem.

Widok na plażę Petani i turkusowe morze.

W jaskiniowców mogliśmy pobawić się z powodzeniem na nietypowej plaży Xi, na której można wysmarować się glinką (ponoć ma działanie upiększające) i popływać na tle zachodzącego słońca.

Pomarańczowa plaża Xi w blasku zachodzącego słońca
Dziewczynka bawi się na plaży, plaża Xi słynie z pomarańczowego piasku
Dziewczynka w tawernie, stoliki zacienione winoroślą

Tuż obok Kefalonii leży Itaka. Cóż, nie mogliśmy się powstrzymać, by jej nie odwiedzić. Przeprawa promowa z północnego brzegu wyspy przebiega bezproblemowo. Wyspa zapiera dech w piersiach. Jest górzysta i mityczna. Oferuje piękne plaże, wyborną grecką kuchnię i ruiny szkoły Homera.

Dziecko w wózku, w tle wyspa Itaka
Greckie dania na stole w tawernie

Nasz wyjazd obfitował w kontrasty. Widzieliśmy, jaką siłę ma przyroda i żywioły oraz piękno, które się za tym kryje. Nasza rodzina spędziła bezpiecznie czas, kosztując uroków greckiego siga-siga, wybornych owoców morza i moussaki. Dzieci do dziś wspominają ten wyjazd (no może starsza córka bardziej, młodszej były to pierwsze wakacje). Grecja nigdy się nie nudzi. Kochamy jej przyrodę, plaże, a także ciekawą historię. To nie koniec naszej przygody, ona dopiero się rozpoczyna…

Rodzina przy stole w tawernie nad samym morzem
Owoce morza na talerzu

Magda, Adrian, Zuzia i Zosia

Dziewczynka szukająca muszelek na plaży

Wpis powstał w ramach konkursu „Grecja Waszym Okiem”. Opowiedz nam o swoich Wielkich Greckich Wakacjach w formie opisu ze zdjęciami lub wideo i również zawalcz o voucher na wakacje w Grecji!