Kefalonia — Moje Wielkie Greckie Workation*

Kategoria: Waszym okiem
Kierunek: Kefalonia

Pod koniec maja nasza firma wysłała 9 śmiałków na greckie workation, czyli pracokacje (połączenie pracy i urlopu). Oznacza to, że najpierw pracujemy (bez taryfy ulgowej), a po pracy, zamiast zalec na kanapie i odpalić Netflixa, wskakujemy do basenu, idziemy na plażę albo zwiedzamy okolicę. Fajnie, nie?

drzewko cytrynowe obsypane cytrynami
plazą Myrtos, punk widokowy, dziewczyna w kapeluszu

Pracokacje

Okazuje się, że w takich warunkach lepiej o zrozumienie specyfiki pracy w innych działach (mamy tu ekipę multikulti: sprzedaż, obsługę klientów, administrację, finanse, IT i marketing), lepiej o kreatywność, o złapanie kontaktów (teraz już wiem, kogo męczyć, jak spóźni się przelew albo turysta napisze na Facebooku, że „olaboga coś mu nie bangla w rezerwacji”). Najfajniejsze jest jednak to, że po pracy wystarczy zamknąć komputer, zrobić rozpęd i wskoczyć do basenu, po świeże cytryny na lemoniadę wyciągnąć rękę, bo wiszą na pobliskim drzewie, a opalenizna po prostu robi się sama.

plaża petani widziana z góry, pejzaż z niebem i morzem
dziewczyna siedzi na plaży, plaża petani na kefalonii
dziewczyna patrzy na morze, w tle wyspa itaka, kefalonia
ludzie pracujący nad basenem, kefalonia, w tle basen

Kefalonia my love!

W wolnym czasie załapaliśmy się na wycieczkę po wyspie: był prom z Lixouri, nieziemskie widoki na plażę Myrtos, kąpiel w lazurowych wodach przy plaży Petani, degustacja win i miodów, oglądanie żółwi, które rano asystują rybakom w czyszczeniu sieci z połowu, mrożąca krew w żyłach droga do malowniczego Asos — wioska położona jest na wąskim przesmyku, do którego dojedziemy serpentynami skręconymi jak sprężyna (koszmar dla ludzi z chorobą lokomocyjną), na których autokar musi łamać na zakrętach, trąbić, że dojeżdża do łuku i walczyć o pierwszeństwo z kozami.

grupa ludzi a w tle słynna plaża myrtos na kefalonii, widok z tarasu widokowego
jaskinia melissani na kefalo0nii i ludzie w łódkach
myrtos, plaża na kefalonii

Zaglądaliśmy do jaskini nimfy Melissani i daliśmy się ponieść w rejs śpiewającym w swoich łódkach Grekom, były zachody słońca przy skalistym brzegu latarni morskiej, zdjęcia w różowych oleandrach i gajach oliwnych. Załapaliśmy się nawet na greckie wesele w tawernie z widokiem na morze i ścieżką dźwiękową ABBY — zupełnie jak w filmie!

jaskinia Melissani na kefalonii, piękny widok ze środka jasini
kafaonia i biały oleander, zdjecie kwiatów
niebieskie drzwi i typowe kolorowe kwiaty na kefaloni, miasteczko asos

Smacznie, smaczniej, najsmaczniej!

Jak powszechnie wiadomo: Polak głodny, to Polak zły. Na Kefalonii łagodnieją jednak nawet najgroźniejsi rodacy, bo kuchnia — palce lizać! My rozsmakowaliśmy się w tutejszej oliwie, winie robola, miodzie tymiankowym i wysokoprocentowym rakomelo, które spowodowało, że i bez przeprawy promowej nieźle nami bujało.

dziewczyna w kapeluszu a w tle miasteczko asos
miasto asos, widok z brzegu morza. Kefalonia

Wycieczka podzieliła się na zwolenników kawy z mlekiem skondensowanym (w Grecji kawę pije każdy i o każdej porze dnia: przed, w trakcie i po śniadaniu, w przerwie na papierosa, po obiedzie, po kolacji i przed snem), czyli Freddo Cappucino i na wyznawców lemoniady z miętą i bazylią. Zjedliśmy aromatyczną musakę, bifteki i greckie pączki — loukoumades, które specjalnie dla nas zrobiła właścicielka tawerny (są przysmakiem serwowanym głównie w zimie).

kolorowa mozaika na lotnisku na kefalonii
kefalonia, osoba z plecakiem na ulicy, ulica oświetlona słońcem
CZYTAJ WIĘCEJ: Zjawiskowa Kefalonia

Jeżeli workation w Grecji nie jest połączeniem przyjemnego z pożytecznym, to ja już nie wiem, co nim jest.

* workation to rodzaj pracy zdalnej, ale w odróżnieniu od home office, pracuje się w typowo wypoczynkowym miejscu, np. w trakcie pobytu na zagranicznych wakacjach. Nie wykorzystuje się wtedy dni urlopowych i normalnie wykonuje swoje obowiązki służbowe, w tym samym zakresie, w jakim robiłoby się to z biura.

plaża we wsi fiskardo na kefalonii, idylliczny widok, morze i łóedeczki

Wpis powstał w ramach konkursu „Grecja Waszym Okiem”. Sprawdź zakładkę „Waszym Okiem” i zobacz laureatów konkursu.